Pielgrzymka parafialna 2018

Parafia pod wezwaniem św. Bartłomieja Ap. w Koninie co roku organizuje kilkudniową pielgrzymkę po polskich sanktuariach. W dniach od 30.08 do 2.09.2018 r. pod przewodnictwem naszego proboszcza, ks. prał. Tomasza Michalskiego nawiedziliśmy świątynie Dolnego Śląska, a dokładnie Ziemi Jeleniogórskiej. Ruszając w kierunku południowo – zachodnim wstąpiliśmy do Sanktuarium św. Józefa w Kaliszu, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej, a po niej zwiedziliśmy muzeum poświęcone zamordowanym przez hitlerowców oraz tym, ocalonym przez św. Józefa, księżom obozu koncentracyjnego w Dachau.

Pierwszym obiektem zwiedzanym przez nas na Dolnym Śląsku była katedra św. Stanisława i Wacława w Świdnicy. Kościół z najwyższą wieżą na Śląsku zachwycił nas barokowym wnętrzem z mnóstwem figur, epitafiów, płaskorzeźb i przepięknymi organami. Następnie zwiedziliśmy w tym mieście Kościół Pokoju – największą świątynię ewangelicką w Polsce.

Obiadokolacje i noclegi mieliśmy w domu sióstr benedyktynek w Krzeszowie.

Nazajutrz po Mszy św. i śniadaniu z przewodnikiem zwiedziliśmy Bazylikę Wniebowzięcia Najśw. Marii Panny w Krzeszowie oraz znajdujący się obok kościół p.w. św. Józefa. Tu też wysłuchaliśmy koncertu organowego, po czym wyruszyliśmy do Książa, aby zwiedzić i poznać historię jednego z największym zamków w Polsce.

Nazajutrz wraz z przewodnikiem udaliśmy się do Karpacza, gdzie zwiedziliśmy Świątynię Wang, w Jeleniej Górze starówkę, a w Szklarskiej Porębie zobaczyliśmy urokliwy wodospad Szklarki. W tym dniu, niestety, towarzyszył nam deszcz.

Ostatnią pielgrzymkową Msze św. odprawiliśmy w uroczej kaplicy sióstr benedyktynek. Po śniadaniu udaliśmy się do Legnicy, gdzie nawiedziliśmy kościół p.w. św. Jacka, w którym miało miejsce znane, wyjątkowe wydarzenie cudu eucharystycznego. Dalej wstąpiliśmy do miejscowości Legnickie Pole, gdzie z kolei zwiedziliśmy Muzeum Bitwy Legnickiej i barokowy kościół św. Jadwigi.

Ostatnim celem naszej pielgrzymki było nawiedzenie Sanktuarium Świętogórskiego.

Podczas pielgrzymki codziennie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej, a w trakcie przemieszczania się autokarem odmawialiśmy różaniec, koronkę do Bożego Miłosierdzia oraz śpiewaliśmy pieśni eucharystyczne i maryjne. W ostatnim dniu podróży pieśniami patriotycznymi uczciliśmy 100-lecie odzyskania Niepodległości.

Do Konina wróciliśmy wzmocnieni duchowo, zadowoleni, bo pielgrzymki organizowane przez naszego ks. proboszcza zawsze są poznawcze, modlitewne i atrakcyjne pod względem turystycznym.